Search

Skaista āda bez krēmiem. Kā?

Tiek teikts, ka skaistums prasa upurus. Mēs, sievietes, no paaudzes paaudzē kļūdaini mācāmies saistīt skaistumu ar nepatīkamām, sāpīgām procedūrām. Mīts, ka jācieš skaistuma dēļ, pastāv jau tūkstošiem gadu. Tomēr patiesība ir tāda, ka nav iespējams parūpēties par savu skaistumu tikai ar kosmētiku un izsmalcinātām procedūrām.




Sievietes vienmēr ir pievērsušas īpašu uzmanību ādai. Un ne velti. Āda (kopā ar matiem un nagiem) parāda, kāds ir kopējais ķermeņa stāvoklis. Skaista āda ziņo, ka ķermenis ir vesels.


Tādēļ ir svarīgi nevis maskēt ādas sūtītos signālus, bet pievērst tiem uzmanību!


Ādas, matu un nagu stāvoklis vai uzņēmība pret noteiktām problēmām ir ļoti atkarīga no gēniem, bet liela nozīme ir arī vides faktoriem.


Kam pievērst uzmanību, ja vēlies iegūt skaistu ādu:


· Ādas kopšana. Ādas attīrīšana ir pats pamats ādas kopšanas rutīnā. Ja to nedarīsim, nebūs jēgas nedz no serumiem, nedz krēmiem, nedz jebkādiem citiem labiem, dārgiem ādas kopšanas līdzekļiem, jo āda tos nespēs pilnvērtīgi izmantot. Tādēļ āda ir jāattīra, un tas ir jādara atbilstoši savam ādas tipam. Ļoti būtiska ādas attīrīšana ir taukainai un problemātiskai ādai, jo, ja šī tipa āda netiek attīrīta, tā kļūst vēl problemātiskāka, veidojas jauni izsitumi. Savukārt sausas un jutīgas ādas attīrīšanai ir jābūt ļoti saudzīgai un maigai, lai to nekairinātu. Ieteicams ādu attīrīt divreiz dienā – no rīta un vakarā. Vakarā – no dienas laikā uzkrātajiem putekļiem, netīrumiem, atmirušām ādas šūnām, kosmētikas, bet no rīta – no sviedriem, atmirušās ādas šūnām, arī no uz spilvena esošās mikrofloras (baktērijas, sēnītes). Ja no rīta to nenotīrām, tā dzīvo uz mūsu ādas un var radīt tajā dažādus iekaisuma procesus. Tāpat svarīgi ir regulāri mainīt spilvendrānas, kā arī sejai izmantot atsevišķu dvielīti. Ļoti svarīgi ir izvēlēties kvalitatīvus kosmētikas līdzekļus un procedūras. Nepareizi izvēlēta kosmētika var nodarīt lielāku kaitējumu nekā labumu - tā var kairināt ādu, aizsprostot poras vai izraisīt alerģiju.


Miegs. Kvalitatīvs miegs ir viens no svarīgākajiem pretnovecošanas faktoriem. Miegs ir tas laiks, kad viss ķermenis atpūšas un atjaunojas, tai skaitā āda. Ja Tu nedod savam ķermenim iespēju atjaunoties, tas arī ātrāk nogurs un izrādīs novecošanās pazīmes. Miega hormons Melatonīns ir spēcīgs organisma antioksidants, kas pasargā šūnas no brīvajiem radikāļiem un oksidatīvā stresa. Ja šī hormona sintēze organismā ir nepietiekama, nelabvēlīgi tiek ietekmēta spēja iemigt un miega kvalitāte. Melatonīna trūkums provocē glikācijas procesu asinīs, kura sekas vizuāli izpaužas kā ādas tonusa zudums - kolagēna audi salīp, sliktāk notur ūdeni un deformējas, palēninot dabīgos ādas atjaunošanās procesus.


Miers. Stress var veicināt ādas stāvokļa pasliktināšanos, iekaisumu, grumbas, matu izkrišanu un hormonālo disbalansu. Dermatologi jau sen uzsver - dažu ādas slimību attīstībai un paasinājumam ir saistība ar stresu. Pat ja tas nav kaites tiešais cēlonis, pacienta emocionālais stāvoklis var ieviest būtiskas izmaiņas slimības norisē. Kad esam pārlieku emocionāli saspringti, mūsu dziedzeri darbojas un izdala vairāk hormonus, piemēram, kortizolu, kas ir tieši saistīts ar tauku dziedzeriem. Tas izbojā citu hormonu līdzsvaru un ādas taukainība palielinās, kā rezultātā rodas pinnes un pumpas.


Atmest smēķēšanu. Smēķēšanas dēļ sašaurinās sīkie asinsvadi ādas dziļākajos slāņos. Āda vairs netiek pienācīgi apasiņota un ādas šūnas saņem mazāk skābekļa un barības vielu, piemēram, A vitamīnu. Smēķēšana negatīvi ietekmē kolagēna un elastīna šķiedras, kas nostiprina ādu un padara to elastīgu.


Fiziskās aktivitātes. Fiziskās aktivitātes arī spēj uzlabot sejas ādas stāvokli, jo, paātrinoties sirdsdarbībai un asinsritei, ādai pieplūst palielināts skābekļa un barības vielu daudzums, kas veicina ādas atjaunošanos un uzlabo sejas krāsu. Turklāt sportošana palīdz mazināt stresa hormona kortizola līmeni organismā. Regulāra kustēšanās veicina kolagēna veidošanos ādā, līdz ar to tā saglabājas tvirta un elastīga pēc iespējas ilgāk.


Veselīgs uzturs. Pareizai ādas funkcionēšanai un atjaunošanai ir nepieciešami vitamīni, minerālvielas, omega taukskābes, antioksidanti, pietiekams daudzums olbaltumvielu, ko mēs iegūstam no pārtikas (ja uzturs nav pilnvērtīgs - no uztura bagātinātājiem). Arvien vairāk pētījumu norāda uz dažādu slimību ''uzplaukumu'', cilvēkiem pārejot uz tā saucamo Rietumu diētu – rūpnieciski pārstrādātiem, rafinētu cukuru un rafinētu miltu saturošiem produktiem, kā arī augstā temperatūrā eļļā ceptām ātrajām uzkodām (''fastfood'') un lielu rūpnieciski pārstrādātas gaļas patēriņu. Šāda pārtika ir veicinājusi virkni hronisko , tai skaitā ādas slimību attīstību.


Dzer ūdeni. Ūdens uzlabo sejas krāsu un kopējo ādas stāvokli. Ūdens ir labākais veids, kā saglabāt ādu jauneklīgu, mīkstu un gludu. Tas var samazināt krunciņas. Ūdens ir viens no labākajiem pretnovecošanās līdzekļiem, jo tieši ūdens ir tas, kas ādas dziļākajos slāņos nogādā uzturvielas un skābekli, palīdz atbrīvoties no atkritumvielām ar sviedru un urīna palīdzību.


Sargā no saules gaismas. Āda, kas nav pasargāta no saules ultravioletajiem stariem, noveco ātrāk un veido vairāk pigmentu. Arī mati noveco ātrāk un atjaunojās lēnāk no ultravioletā starojuma. Pēc iespējas aizsedz ķermeni, atrodoties saulē. Kad vien iespējams izvēlies vieglu, dabīga materiāla apģērbu ar garām piedurknēm, cepuri un saulesbrilles, lai pasargātu sevi no ultraviolet starojuma. Uzturoties saulē vienmēr lieto aizsarglīdzekļus pret UV starojumu!


Citi nozīmīgi faktori, kas ietekmē ādas stāvokli:


· Hormoni - pubertāte, menstruālais cikls, menopauze, grūtniecība, zāles, kas iedarbojas uz hormoniem (piem. kontracepcijas līdzekļi) var izraisīt ādas, matu un nagu stāvokļa izmaiņas. Āda var būt pirmais signāls, ka ir izmaiņas hormonālajā darbībā, tādēļ svarīgi tai pievērst uzmanību un laicīgi konsultēties ar ārstiem, ja novēro izmaiņas.


· Klimats - Aukstumā ādas asinsvadi sašaurinās, lai pasargātu ķermeni no pārmērīgas atdzišanas. Organismam ilgstoši atrodoties aukstumā, palēninās tauku dziedzeru darbība un āda kļūst sausa. Karstos un mitros apstākļos (piemēram, tropu zemēs vai pirtī) sviedru dziedzeri izdala lielāku sviedru daudzumu, āda kļūst mikla un spīd, un dažos gadījumos tas var izraisīt akni. Telpās, kurās ir zems gaisa mitrums, piemēram, lidmašīnas salonā vai telpās, kurās ir centrālapkure, āda var zaudēt mitrumu un kļūt īpaši jutīga.


· Vide - piesārņojums, putekļi, smalkas augsnes daļiņas un citi faktori var pasliktināt stāvokli, izraisīt oksidatīvo stress, kas veicina ātrāku ādas novecošanos, pasliktina matu un nagu stāvokli.


· Citu orgānu stāvoklis. Ja jūsu iekšējo orgānu darbība ir traucēta, tas viss atspoguļojās arī ādā.


Tātad nevis krēmi, bet barības vielas, fiziskā un emocionālā veselība un svaigs gaiss ir labākā kosmētika mūsu ādas skaistumam un veselībai.

43 views0 comments