top of page
Search

Kolagēna nozīme organismā


Vasarā āda ir pakļauta saules kaitīgajiem UV stariem, kas var izraisīt bojājumus un paātrināt novecošanās procesu. Karstais un mitrais laiks var izraisīt ādas dehidratāciju, sausumu un grumbu veidošanos. UV starojums var palielināt iekaisuma reakciju, kas var mainīt to, cik ātri āda atjaunojas un dzīst. Tas var mainīt mūsu ādas elastību un iznīcināt svarīgāko proteīnu - kolagēnu.


Kolagēns un elastīns atbild par ādas elasticitāti - ādas spēju iestiepties un atgriezties iepriekšējā stāvoklī. No 25 gadu vecuma sākas novecošanās process, kā rezultātā lēnām tiek zaudēts kolagēns, elastīns un hialuronskābe. Samazinās ādas mitrums un elastība, kā rezultātā veidojas grumbas. Kļūst vājāki nagi, mati, samazinās locītavu kustīgums. Pilnībā novērst elasticitātes zudumu un apturēt novecošanos nav iespējams, bet ar uzlabojumiem dzīvesveidā un uzturā, to var krietni attālināt.





Ja saules radītie bojājumi rada tik lielus draudus mūsu ādai, kā mēs varam tai palīdzēt?


Lietot sauļošanās līdzekli, palikt ēnā, dzert daudz ūdeni, mitrināt ādu un nodrošināt ķermeni ar kolagēna rezervēm, lai āda tiktu pasargāta no saules bojājumiem un veicinātu mitrināšanu no iekšpuses!


Kolagēna papildu uzņemšana var:


  • Uzlabot ādas, matu un nagu veselību, jo kolagēnam ir svarīga loma ādas, matu un nagu stiprināšanā. Kolagēns palīdz saglabāt ādas elastību un tvirtumu, uzlabo ādas tekstūru un tonusu, kā arī palīdz mazināt iekaisumu un apsārtumu.


  • Aizkavēt ādas novecošanās procesus.


  • Labvēlīgi ietekmēt locītavu veselību un kustīgumu, jo kolagēns palīdz saglabāt skrimšļa – gumijveida audu, kas aizsargā locītavas. Dzeramais kolagēns ir ieteicams locītavu un kaulu sāpju gadījumā, kā arī pie lielām fiziskām slodzēm, piemēram, strādājot fizisku darbu vai sportojot!


  • Novērst kaulu lūzumus, jo jūsu kauli ir veidoti galvenokārt no kolagēna, kas tiem piešķir struktūru un izturību.


  • Palielināt muskuļu masu, jo kolagēns ir visizplatītākais proteīns organismā.


  • Veicināt sirds veselību, jo kolagēns nodrošina struktūru artērijām un asinsvadiem, kas pārvada asinis no sirds uz pārējo ķermeni.




Kolagēns ar asinsrites palīdzību nonāk visā ķermenī un tiek veicināta jauna kolagēna, elastīna un hialuronskābes sintēze. Dzeramo kolagēnu var nopirkt tīrā veidā, bet labākam efektam ieteicams izvēlēties kolagēnu, kam pievienotas citas vērtīgas vielas, kas sekmē kolagēna uzsūkšanos un labāku iedarbību uz ādu, kā piemēram hialuronskābe, MSM, C vitamīns, biotīns u.c.


  • Hialuronskābe ir viena no svarīgākajām mūsu organisma sastāvdaļām. Tā strādā mūsu audos, piesaistot un pievelkot ūdeni, veicina elastīna un kolagēna sintēzi, aizsargā ādu no brīvajiem radikāļiem un palīdz izskatīties jauniem. Lietojot serumus vai krēmus, kas bagātināti ar hialuronskābi, vai lietojot to pārtikas piedevu veidā var palīdzēt ādai pēc iespējas ilgāk uzturēt jauneklīgu izskatu.


  • Antioksidanti. Uzturs ar augstu antioksidantu daudzumu var palielināt organisma spēju cīnīties ar brīvajiem radikāļiem, mazināt iekaisumu un palēnināt novecošanās procesu. Tas var palīdzēt saglabāt ne tikai ādas elasticitāti, bet arī vispārējo veselības stāvokli. A, C un E ir vitamīni ar antioksidantu īpašībām. C vitamīns ir ūdenī šķīstošs vitamīns, kuram ir liela nozīme kolagēna sintēzes procesā.


  • MSM ir sēru saturošs organisks savienojums, kas palīdz samazināt oksidatīvā stresa sekas, kā arī mazināt iekaisumu. Ādas novecošanās būtībā ir hronisks iekaisuma process, attiecīgi MSM palīdz palēnināt novecošanās procesu.


  • Biotīns ir B vitamīns, kam ir būtiska nozīme veselīgas ādas, matu un nagu uzturēšanā. Tas palīdz stiprināt keratīna proteīnu mūsu ādā, kas ir atbildīgs par tās struktūras un elastības saglabāšanu. Biotīna deficīts var izraisīt sausu, niezošu un pārslveida ādu, kā arī trauslus nagus un matus.





Protams, nevar aizmirst par pietiekamu ūdens dzeršanu, fiziskajām aktivitātēm un kvalitatīvu miegu, kā arī regulāri veikt profilaktiskas pārbaudes!





109 views0 comments

Comments


bottom of page