Search

7 mīti par diētu

Maltīšu izlaišana, ātrās diētas, monodiētas, keto diētas... Ir tik daudz informācijas un diētu veidi, kas sola mums iegūt savu sapņu svaru un izskatu. Katru metodi kāds slavina, kamēr otrs sludina, ka tā ir bīstama. Lai neapjuktu visas informācijas gūzmā, esam apkopojuši 8 populārākos mītus par diētām un ieteikumus veselīgākiem ēšanas paradumiem.



1. Izlaižot maltīti, patērēsiet mazāk kaloriju

Izlaižot maltīti, jūs varat justies noguris un izsalcis, tādēļ visticamāk, vēlēsieties nokavēto maltīti kompensēt ar neveselīgām uzkodām, vai lielākām, sātīgākām porcijām citās ēdienreizēs. Ja esat izsalcis un noguris, ir grūtāk izdarīt veselīgas izvēles. Iesakām plānot savas ēdienreizes, ēst regulāri un nodrošināt sevi ar veselīgām uzkodām, ja nav iespēja paēst pilnvērtīgu maltīti, lai nākamajā ēdienreizē varat izdarīt veselīgu izvēli, kuru nav vadījis izsalkums.


2. Monodiētas – viena produkta diētas

Nav tāda viena superprodukta, kurš saturētu visas cilvēkam nepieciešamās vielas. Ja visu nedēļu ēdat tikai griķus vai dzerat selerijas sulu, visticamāk, zaudēsiet svaru, bet lielākoties ieguvums nebūs ilglaicīgs, un ilgstoši ievērojot šādu diētu – var būt pat kaitīgs. Organismam svarīgākais ir mērenība, balanss un daudzveidība!


3. Atsakieties no visiem gardumiem

Ja no uztura strikti izslēgsiet visus līdz šim iemīļotos gardumus, jūs tos vēlēsieties vēl vairāk, un visticamāk slīgsiet vainas apziņā un pašpārmetumos katru reizi, kad ļausieties kārdinājumam. Vissvarīgākais ir mērenība! Pa reizei atļaut sev kādu kārumu ir svarīgi, lai saglabātu labu pašsajūtu, neieslīgtu aizliegumu – vainas apziņas aplī, kā arī sevi mazliet palutināt, atalgot ir ļoti svarīgs aspekts, lai dotu motivāciju turpināt veselīgos paradumus.


4. Neēdiet pēc pulksten 18:00

Lielāka nozīme par to, cikos tiek ēsts ir tam, kas tiek ēsts. Ja neēdat pēc pulksten 18, bet līdz tam ēdat neveselīgi, tas noteikti nepalīdzēs. Ieteikums ir neēst vismaz divas stundas pirms miega, attiecīgi pēdējās ēdienreizes laiks katram cilvēkam ir jānosaka individuāli, ņemot vērā savu dzīvesveidu. Ja pēdējā maltīte ir pārāk agri, bada sajūta var traucēt jums iemigt, vai neļaut ieslīgt dziļā, veselīgā, atjaunojošā miegā. Pārāk vēlas vai smagas maltītes var radīt gremošanas problēmas, vēdera pūšanos, kas arī traucēs pilnvērtīgi izgulēties. Pilnvērtīgs miegs ir neatņemama sastāvdaļa veselīgam dzīvesveidam un normālam svaram.




5. Jūs varat izvēlēties zaudēt svaru tikai konkrētā ķermeņa vietā

Lai kā jūs to vēlētos, svars krīt nevis no noteiktām ķermeņa daļām, bet gan no visa ķermeņa kopumā. Katram cilvēkam ir raksturīgākās zonas, kuras sarūk pēdējās un attiecīgi arī pirmās uzkrāj liekos taukus. Gan uzturā, gan sportā ir svarīgs balanss un daudzveidība, pievēršot uzmanību ķermenim kopumā.


6. Nedrīkst ēst ogļhidrātus, jo no tiem uzbarojas

Svarīgākais ir ogļhidrātu patēriņu sabalansēt ar savu aktivitātes līmeni, jo mūsu organisms var saglabāt ogļhidrātus tikai ierobežotā daudzumā. Ja nodarbojamies ar intensīvu sportu, ogļhidrātu rezerves var tikt iztukšotas jau pēc pāris stundām un otrādi – ja patērējam pārāk daudz ogļhidrātus, pienāk brīdis, kad mūsu organisms vairs nevar uzglabāt šo rezervi un piegādātie ogļhidrāti pārtop taukos! Ogļhidrātus būtu pārsvarā jāuzņem no pilngraudu produktiem.


7. Uzkodas ir aizliegtas!

Gluži pretēji, veselīgas uzkodas starp ēdienreizēm, vai situācijās, kad neplānoti jāizlaiž maltīte, ir lielisks palīgs, lai izsalkuma vadīti vēlāk neizvēlētos neveselīgāku, kalorijām bagātāku maltīti. Augļi, dārzeņi, rieksti, sēklas, bezpiedevu jogurts vai kāds veselīgs batoniņš, būs lieliska izvēle.



#DIET #Veselība #FIBER

26 views0 comments